پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151416
نگراني مستاجران در آستانه فصل اجاره
تاریخ انتشار : 1394/02/17 08:28:58
نمایش : 1487
درحالي با نزديک شدن به فصل اجاره، متقاضيان نگران افزايش قيمت‌ها در اين بخش هستند که بخش زيادي از اجاره نشينان به واحدهاي کوچکتر در محله‌هاي پايين تر کوچ کرده‌اند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، افزايش سالانه اجاره بها موجب کاهش توان مالي مستاجران شده و آنها بايد هرساله مبلغ نسبتا زيادي را به اجاره سال گذشته اضافه کنند که اين موضوع موجب کاهش توان مالي خانوارها و اجاره واحدهاي کوچکتر در محله هاي پايين تر شده که اين موضوع با توجه به نزديک شدن به فصل اجاره، نگراني بيشتري را در ميان متقاضيان بازار مسکن به وجود آورده است.

حتي برخي از افرادي که براي اشتغال، برخي آپارتمان‌هاي اداري يا مسکوني را اجاره مي‌کنند هم به دليل افزايش اجاره بهاي ساليانه مجبور به تعطيل کردن شغل مي‌شوند به خصوص زنان که براي کمک هزينه خانواده به راه اندازي يک شغل مي پردازند اما پس از مدتي اجاره هاي سنگين موجب تعطيلي شغل آنها شده و خانواده يکي از منابع درآمدي خود را از دست مي‌دهد، بنابراين براي اين دسته از متقاضيان هم خريد يک ملک مي‌تواند به معناي نجات شغل آنها باشد.

اما در حال حاضر کاهش ۷۰ درصدي ساخت و ساز در نيمه دوم سال گذشته که با وضعيت کنوني احتمال ادامه آن در سال جاري وجود دارد، موجب بيشتر شدن رکود مسکن و افزايش اجاره بها خواهد شد و فشار بيشتري را بر مستاجران و متقاضيان مسکن مي‌آورد.

در واقع متقاضياني که نياز آنها در سال‌هاي گذشته تامين نشده هنوز هم در بازار اجاره حضور دارند و توان پرداخت اجاره بهاي آنها هم در اين سال ها کاهش يافته است بنابراين هر ساله براي اين تعداد از مستاجران، وضعيت از سال پيش از آن، سخت تر مي‌شود.

اجاره آپارتمان‌هاي کمتر از ۵۰ متر

براساس گزارش ميداني خبرنگار مهر، اجاره اپارتمان مبله در تهران منطقه پاسداران ماهيانه ۳ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان تعيين شده است و در نارمک - دردشت واحدي ۵۰ متري با شرايط ۱۵ ميليون تومان رهن و ۶۰۰ هزارتومان ماهانه، اجاره داده مي شود.

براي آپارتماني در محدوده مترو علم و صنعت با متراژ ۴۶ متر، نوساز با انباري و پاسيو ۲۰ ميليون تومان رهن و ۶۵۰ هزار تومان اجاره تعيين شده است و در ميدان سپاه - سرباز واحدي ۴۷ متري و نوساز، انباري با ۱۰ ميليون تومان رهن و ۹۰۰ هزار تومان اجاره داده مي‌شود.

واحدي ۵۰ متري در ميدان نامجو يک خوابه و نوساز با انباري، ۲۰ ميليون تومان رهن و ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهيانه تعيين شده است و در تهرانسر شهرک استقلال آپارتماني به مساحت ۵۰ متر ۳۰ ميليون تومان رهن کامل داده مي‌شود.

همچنين در نواب - صفدري واحدي با ۵۰متر مساحت و پارکينگ و انباري با شرايط ۲۵ ميليون تومان رهن و ۱۵۰ هزار تومان اجاره ماهانه، به اجاره مي رسد و در سيدخندان - دبستان واحدي با همين مساحت با پارکينگ با شرايط ۱۰ ميليون تومان رهن و يک ميليون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه، اجاره داده مي‌شود.

در محدوده اشرفي اصفهاني هم واحدي با متراژ ۵۰ متر با پارکينگ ۴۷ ميليون تومان رهن داده مي‌شود و در بريانک براي واحدي ۴۸ متري با پارکينگ و انباري ۲۷ ميليون تومان رهن تعيين شده است.

براين اساس واحدي در فردوس سازمان برنامه با متراژ ۵۰ متر و فول امکانات، بازسازي شده با رقم ۴۰ ميليون تومان رهن و ۳۰۰ هزار تومان ماهانه، اجاره داده مي‌شود و در کارگر - لبافي نژاد از واحدي ۵۰ متري طبقه ۴ با انباري و آسانسور ۴۷ ميليون تومان رهن کامل دريافت مي‌شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html